Amigurumilere Kirpik Nasıl Yapılır?- Amigurumi Öğreniyorum

by - Temmuz 23, 2013

Günaydınlar..
Bugün çokça sorulan bir soruya biraz olsun ışık tutmak amaçlı yazıyorum: Kirpik nasıl yapılıyor?

Ben yine kendi tekniğimi anlatmaya çalışacağım size..
Biraz zor gibi görünebilir ama eliniz alışınca kolaylıkla göz kararı belirleyip yapabilirsiniz..
Amigurumi yapılışı ile ilgili sormak istediğiniz sorular varsa bana lütfen ulaşın..


Öncelikle iğnemizi kafanın altındaki boşluktan sokup gözün kenarında tam orta kısma gelen yerden çıkarıyoruz.(eğer sonradan kirpik yapılacaksa kafanın arka yerinden de başlayabilirsiniz)



 İstediğimiz uzunluğu ayarlayıp resimdeki gibi aradaki iğnemizi batırıyoruz.
 Görüntü bu şekilde oluyor, şimdi ikinci kirpik telini yapacağız.
 bunun için tekrar başladığımız yere batırıyoruz iğnemizi ve kafanın altından çıkarıyoruz tekrar.. Bu işlemleri rahat yapmak için ipimizi uzun bırakmalıyız.
 Diğer gözü aynı şekilde de yapabilirsiniz, veya resimdeki gibi, önce kirpik ucunu oluşturacak yere iğnenizi batırabilirsiniz.(Bu şekilde olunca iğne hareketi daha kolay oluyor)
 Bu kez ikinci adım olarak gözün kenarında gözün orta kısmına denk gelen yere batırıyoruz iğnemizi.
Orta kısımdan batan iğneyi ilk kirpiğin yanından çıkarıyoruz.
 Ve tekrar orta kısma batarak iğnemizi kafanın altından çıkarıyoruz.

Son olarak sağlam olsun diye başlangıçta düğüm yapmadan bıraktığımız uzun iplik ile iğnedeki ipliğimizi düğümlüyoruz.











Ve sonuç...

Mutlu günler diliyorum hepinize..
Sevgiler..

Benzer Yayınlar

7 yorum

  1. benimde çok merakım var bu tür örgü oyuncaklara ama bi fırsatım yada bi cesaretim olupta yapamıyorum böyle sizden görüp imreniyorum ancak :)

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık sayende bilgimiz daha artıyor canım

    YanıtlaSil
  3. Ben de hep kafayı bitirdikten sonra kirpiklerini yapıyordum. Aslında böyle bitirmeden yapılması daha kolay görünüyor. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında ben kafayı bitirdikten sonra yaptım kirpikleri sadece dikmeden önce yapıyorum :))

      Sil
    2. Hım... :) hangisi daha kolay olur bilmiyorum ama, her ikisinin de güzel durduğu kesin:)
      Bu arada, ben de sizi bloğuma davet etmek isterim :)

      Sil