Vanilyalı Cupcake Tarifim

by - Ocak 13, 2014



Merhabalar Canlar,
Uzun zamandır cupcake yapmak istiyordum.
Malum ilk kez deneyeceğim için iyi bir araştırma yaptım, ve Arda'nın Mutfağı'nda mantığımla örtüşen bir tarif buldum..
Fakat tarifi kendime göre değiştirerek yeni bir tarif elde ettim.. Çocuklar bayıldılar.. Bu yüzden sizlerle de paylaşmak istedim, ben haftasonu iki kere pişirdim.
İlkinde krem şanti ile süsleme yaptım, ikincisinde krem şantim yoktu ben de bitter çikolatayı benmari usulü eriterek keklerin üzerlerine sürdüm. Bu şekilde olanı daha çok beğendi çocuklar, zira ilk yaptığımda krem şantiyi koyu kıvamlı yapmış olsam da çocuklar yerken biraz cebelleştiler.

Evet şimdi gelelim tarifine:

Malzemeler


  • 2 yumurta
  • 1 su bardağı toz şeker
  • Yarım su bardağı süt (100 ml) ılık olacak şekilde ısıtıyotruz
  • 1 çorba kaşığı tereyağı (40 gr) oda sıcaklığında
  • 1 çay kaşığı vanilya esansı
  • 1 tatlı kaşığı kabartma tozu
  • 1,5 su bardağı un
  • 1 tutam tuz

Yapılışı

  • Çırpma kabımıza yumurtaları kırıp mikserle önce düşük sonra hızlı devirde köpürene kadar çırpıyoruz, 
  • Çırparken yavaş yavaş ekliyoruz, beyaz köpük olana çırpalım.
  • Sütü, yağı ve vanilya esansını ekleyip çırpalıp.
  • Unu, kabartma tozunu ve tuzu ayrı biryerde karıştırıp, eleyerek karışıma ilave edelim ve çırpmaya devam edlim. Çok fazla çırpmıyoruz bu aşamada.
  • Muffin kağıtlarını tepsimize dizerken fırınımızı da 170 dereceye ayarlayıp açalım.
  • Kağıtların içine bir yemek kaşığı kadar karışımdan koyalım,benim kağıtlarımın 2/3 ü bu şekilde doldu siz kağıdınızın büyüklüğüne göre daha fazla koyabilirsiniz.
  • Isınan fırına keklerimizi atalım ve üzeri altın sarısı olunca alalım.
  • Soğuduktan sonra süslemelerini yapıp buzdolabında biraz beklettikten sonra servis yapalım..

Evet, tarifimizi bu kadar, ben aynı ölçü ile iki kere yaptım. Unu yavaş yavaş dökerek koyun ama siz yine de. Çünkü cinsine göre fazla veya az gelebilir, çok sıvı olmayan orta karar bir karışım oluyor.
Bu arada vanilya esansınız yoksa toz vanilya ile de deneyebilirsiniz, ama vanilya esansını öneririm tereyağı ile harika bir uyumu var çünkü..

Hepinize mutlu bir hafta diliyorum...
Sevgiler..

Benzer Yayınlar

6 yorum

  1. eve gıdemde yapammm cıcemm ellerıne saglık arada bole karnımı doyuracak seylerde paylas hatınım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyetler olsun canım dene çok beğeneceksin :)

      Sil
  2. Canım ellerine sağlık aldım 1 tane gidiyorum :) bende bayılırım cupcake e benim çocuklarda ... Bu arada bende de var güzel cupcake tarifleri aklında olsun denemek istersen öptüm canım sevgiler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımmmm afiyet olsun o zaman :D ayy gerçekten var mıydı sende tarif :( Hemen bakıcam canım benim, çok öpüyorum seni..

      Sil
  3. ellerine sağlık canım çok lezzetli görünüyor :))

    YanıtlaSil
  4. Biter çikolata ve krema birlikte eritip de kullanabilirsiniz cupcakelerin üzerinde daha lezzetli oluyor:) bilmeyenler için

    YanıtlaSil