El Açması Kıymalı Börek Tarifi

by - Mayıs 13, 2014



Merhabalar,
Uzun zamandır el açması börek tariflerine bakıyordum internette. Hamurları hep farklı farklı olduğu için zahmetine değer mi acaba diye tereddütlerim oldu ve bir türlü cesaret edip deneyemedim. sonunda bir delilik yapıp tarifi yaptım. Evdekiler beğendiler..

Malzemeler

  • 1 yumurta
  • 1 ajda çay bardağı sıvı yağ
  • 1 ajda çay bardağı süt
  • Yarım çay bardağı su
  • Baklavalık ,böreklik un (Ben Sinangil'in genel amaçlı ununu kullandım)
  • 2 çay kaşığı tuz
İç Malzemesi
  • Kıyma
  • 1 adet büyük soğan
  • 3 yemek kaşığı sıvı yağ
  • Tuz,karabiber,pulbiber,kimyon
  •  Miktarları tam veremiyorum çünkü ben yarısını kıymalı yarısını da peynirli yaptım :)
Üzerine sürmek için
  • 2 yemek kaşığı yoğurt
  • 1 yumurta
  • Yarım çay bardağı sıvı yağ
Yapılışı

Hamur yoğurma kabının içine 400-500 gr kadar un eliyoruz. Ve ortasını çukur yapıp yumurtayı, sıvıyağı, tuzu ve suyu koyuyoruz,yavaşça yoğuruyoruz (Ben suyu ve sütü bir cezveye alıp ocakta biraz ılıttım). Yumuşak bir kıvamı olana kadar un ekliyoruz, unu eklerken eliniz cimri olsun çünkü kuru bir hamur olmaması gerekiyor. Ele yapışmayan ama yumuşacık bir hamur olacak. Daha sonra hamurunuzun üzerine temiz bir bez örtün ve bir kenarda dinlenmeye bırakın. Bu sırada böreğinizin içini hazırlayın. Ben kıymalı ve peynirli yaptım. Siz isterseniz patatesli, ıspanaklı çeşitlerini de yapabilirsiniz. Ispanak mükemmel olur.. Kıymalı iç için soğanlarımızı ince ince doğruyoruz ve sıvıyağ koyduğumuz tavamıza alıp biraz kavuruyoruz sonra kıymayı ekleyip biraz pişiriyoruz, baharatlarını tuzunu atıp ocaktan alıyoruz. Böreğin içi tamamen zevkinize kalmış o yüzden ben bu kısmı tarife pek dahil etmiyorum :))
Şimdi hamurumuzu açmaya geldi sıra.. Ben avuç içi büyüklüğünde 11 tane beze yaptım, siz arzu ettiğiniz büyüklüğe göre bezeler yapabilirsiniz. Tezgahımızı unlayıp önce merdane ile küçük pasta tabağı büyüklüğünde açıyoruz, sonra oklavamızla inceltebildiğimiz kadar inceltiyoruz hamurumuzu. Açarken un serpmeyi ihmal etmeyin, çok kolay açılan bir hamur.. Hamurlarımızı açtıktan sonra içlerine malzememizi serip rulo şeklinde yapıyoruz ve doluyoruz. Siz isterseniz yuvarlak bir tepside klasik börek şeklinde de yapabilirsiniz. Açma işi bittikten sonra artık üstü için gerekli harcı hazırlıyoruz, fırça ile bol bol üzerine sürüyoruz, üzerine isteğe göre çörek otu ve susam serpiyoruz. Önceden ısıtılmış 170 derecelik fırında üstü iyice kızarana kadar pişiriyoruz..
Afiyet olsun ...


Benzer Yayınlar

5 yorum

  1. Demetcim harika görünüyor ama ben alttaki servise bayıldım.sen mi yaptın?

    YanıtlaSil
  2. canım bu arada face sayfası açtım.ziyaret edip paylaşırsan sevinirim
    sevgiler..
    https://www.facebook.com/pages/Feyzan%C4%B1n-hobileri-ve-ah%C5%9Fap-boyama/252198644964424?fref=ts

    YanıtlaSil
  3. İnsan becerikli olmaya görsün, ellerine sağlık. Benim açabildiğim tek hamur oyun hamuru ile model hamuru :))

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel olmuş. Boşnak böreğinin başka bir çeşidi :) olsada yesek

    YanıtlaSil