YağlıBoya Eskitme İle Geridönüşüm Çalışması

by - Ocak 26, 2015

Merhabalar..

Çok uzun süre çekinip deneyemediğim yağlı boya eskitme tekniği ile birkaç çalışma yapmıştım.
Sizin de gözünüz korkmasın diye yapılışını paylaşmak  istedim. 
Evde eski mobilya parçalarını boyayıp değerlendirmek için güzel bir çalışma oldu. 

Gerekli malzemeler:
- Ahşap obje
- Açık renk istediğimiz akrilik boya, ben taffy kullandım.
- Sentetik fırça ve kıl fırça
- Resim yağı,keten yağı veya kokusuz terebentin
- Yağlı boya (burnt umber,koyu kahve)
- Dekopaj tutkalı ve dekupaj resmi
- Parlak veya mat su bazlı vernik.

Öncelikle boyayacağımız objeyi güzelce zımparalıyoruz,pütürlerinden arındırıyoruz. Ve tozunu bir bezle temizledikten sonra iki veya 3 kat açık renk boyamızı sürüyoruz. Katlar arasında mutlaka kurumasını bekliyoruz.

Ve yağlı boya eskitmeye geçiyoruz. Bunun için kıl fırçamızın ucunu resim yağına (keten yağı veya terebentin artık elinizde hangisi varsa onlardan birini kullanabilirsiniz.Amaç boyayı inceltmek) değdirip yağlı boyayı fırçamıza alıyoruz fazlasını kağıt üzerine bırakıp objeye aynı yönde sürmeye başlıyoruz.



Tamamen kapanınca elimize yemiz bir bez alıyoruz ve açık renk olmasını istediğimiz kısımları temizliyoruz.Bezin kirli yüzeyini değiştirerek silmeye devam edin.Ben yapıştıracağım resimler belli olsun diye iyice açtım orta kısmı. Oldu da fazla açık oldu beğenmediniz Fırçayı elinize alıp tekrar boyayın,yağlı boyanın bu yönü çok hoşuma gitti benim :D Kuruması geç olduğundan istediğiniz kadar değişiklik yapabilirsiniz.


Kenarlara daha koyu bir esikitme havası vermek için bu kez fırçamızı resim yağına(keten yağı veya terebentine) değdirmeden direk boyayı alıyoruz.Yine fazlasını kağıt üzerine sürüp eskitmeye başlıyoruz. Fırçamızı objenin kenarından dışarıdan içeri doğru sürüyoruz. Görüntüyü yumuşatmak için üstünde boya olmayan fırçamızı veya yine temiz bir bezi kullanabiliriz. Çok yumuşadıysa tekrar fırça ile boya sürebiliriz. istediğiniz görüntüyü yakalayınca kurumaya bırakın. Resim yağı ile yapılan çalışmalar kısa sürede kuruyor, terebentin güç kuruyor. 



Kuruduktan sonra gelelim dekopaja. yazıcıdan aldığımız resimleri n  arkasına sentetik fırçamızla dekopaj tutkalı sürüyoruz,ve istediğimiz yere yapıştırıyoruz. Kuruduktan sonra tekrar resimlerin üzerine dekopaj tutkalını sürüyoruz .

Komple kuruduktan sonra ise mat veya parlak verniğimizi sürüp bitiriyoruz.

Ben bu mobilya parçalarından daha evvel 3 adet daha çalışmıştım. Farklı teknikler kullanatak yaptım 4onları da ama yağlı boya ile :) Peki bunları ne mi yapacağım. Bir tanesinin üzerine çiviler çaktırdım eşime ve iş yerimde kitaplık anahtarlarını astım. Çok kullanışlı oldu. Diğerlerine de uygun askı aparatlarını monte edip mutfak ve odalarda kullanmayı düşünüyorum ..

Yağlı boya eskitmeyi kendimce anlatmaya çalıştım umarım faydalı olmuştur..
Hepinize mutlu günler diliyorum..
Sevgiler...

Benzer Yayınlar

5 yorum

  1. Harika olmuşlar,çokta güzel anlatmışsınız.Elinize sağlık,yaptığınız herşey birbirinden güzel:)
    benozetlep.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  2. Ay çok guzel olmus ellerinize saglik

    YanıtlaSil
  3. Hem yenileme hem eskitme:))) elinize sağlık çok da güzel olmuş.

    YanıtlaSil
  4. Ben bunu nasıl kaçırdım çok kızdım kendime :( Kelebek var ve ben görmemişim :( tabiki harika diyecek bir şey bulamıyorum... Özendiriyorsun beni keşke fırsat bulup deneyebilsem :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kızma canım aaa neden kızıyorsun :)Çok teşekkür ederim canım benimmm :)

      Sil