Mum Eskitme ve Yağlı Boya Eskitme Tekniği İle Cupcake Pano Yapılışı-Resimli Anlatım

by - Şubat 11, 2015


Merhabalar Dostlar..
Facebook'ta çok severek takip ettiğim sevgili Zeynepce Tasarımlar sayfasını gezmek bana her zaman keyif vermiştir.. Yaptığı bütün işlere ayrı ayrı, uzun uzun bakarım.. Bu panodaki ana fikrin sahibi de kendisidir.. Nasıl yapıldığını anlatmasını rica ettiğimde beni kırmadı ve anlattı..Çok teşekkür ediyorum buradan tekrar tekrar.. Aslında sevgili Zeynep Hanım'ın kursları da var.. Katılmayı çok istediğim kurslar.. Ne yapalım ben de bu şekilde internetten öğrendiğim kadarıyla idare ediyorum..
Bugün ben de sizlerle öğrendiğim ve elimden geldiği kadarıyla bu panoyu nasıl yaptığımı anlatmaya çalışacağım..
Panoyu çok önceden yapmaya karar verip bir kenara bırakmıştım.. Bu yüzden boyalı bir şekilde duruyordu,yani aslen kendisi kahverengi değil bildiğiniz yuvarlak kesim tahtası..
Gelelim yapılışına..


Gerekli malzemeler:– Ahşap obje– Antik eskitme boyası– Kirli beyaz akrilik boya, beyaz da olur.– Pembe ve mavi akrilik boya.– Mum– Yağlı boya (burnt umber)– Cetvel– Sirvi uçlu bir malzeme, tornavida olabilir.– Zımpara kağıdı– Kağıt bant– Mat veya parlak su bazlı vernik




Öncelikle en alt zemini antik eskitme boyası ile boyuyoruz,eğer yoksa kahverengi de olabilir. Ama antik eskitme çok daha iyi yapışıyor zemine.Daha sonra tahta görünümü için eşit büyüklükte aralıklar belirleyip  yerlerini cetvele işaretliyoruz ve bu kısımlara mum sürüyoruz.





Mumlama işleminden sonra bütün yüzeyi beyaz renge boyuyoruz. Ben iki kat boyadım ve katlar arasında iyice kurumasını bekledim.


Beyaza boyama işleminden sonra mumladığımız kısımları bulmak için tekrar ölçü aldım. Ve beyaz kalacak parçalara kağıt bant yapıştırdım. Yalnız bantı yapıştırırken çok bastırmayın çünkü benim altında mum olan kısımlar banta yapıştı,kopan kısımları beyaza boyadım ince fırça ile.



Açıkta kalan kısımlar mavi ve pembeye boyadım,siz farklı renklere boyayabilirsiniz.


Ve daha sonra renklerin kesiştiği çizgilere cetvelimi koyup küçük yıldız uçlu tornavida ile üstten aşağı hafif hafif mumlu yerleri kazıdım. Kenarlara sürdüğüm mumları da zımpara kağıdı ile kazıdım. biraz da orta kısımları zımparaladım.





Dekopaj için 100 gramlık A4 kağıda aldığım çıktıyı güzelce kestim. Önce kağıdın arkasına biraz dekopaj tutkalı sürdüm. Ve yapıştırdım. Kuruduktan sonra bu kez dekopaj tutkalını resmin üstüne sürdüm.



Tutkal kururken bu arada yağlı boya eskitmeyi uyguladım. Kenarlar için kıl fırça yardımı ile yağlı boyayı dıştan içe doğru sürdüm. Temiz pamuklu bir bez ile görüntüyü biraz yumuşattım. fırçamı biraz da orta kısımlara sürüp bez ile sildim,hafif kirli bir görüntü olsun diye. Yağlı boya eskitmenin nasıl yapıldığını buradaki yazımda anlatmıştım..


Yağlı boyamız kuruduktan sonra Mat veya parlak su bazlı vernik sürerek çalışmayı tamamladım. Aslında yağlı boya eskitme yapılan çalışmalara sprey vernik öneriliyor ama ahşap boyamada renklerin tonunu değiştirdiği için ben su bazlı vernik kullandım. Bir sprey vernik evde kullanıma uygun değil malesef.

Ve panomuz hazır..
Denemek isteyenlere kolaylıklar diliyorum..


Benzer Yayınlar

5 yorum

  1. Çok güzel olmuş ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. Çok şık bir pano olmuş ama anlatımın sahiden şahane hiç denememiş biri bile bu yazıyla harika işler çıkarabilir ( ben de yaptığım yanlışları senden kopyayla düzeltiyorum.) eline yüreğine sağlık.sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim faydalı bir yazı olmasına.. Çok teşekkür ederim. Ben de senin çalışmalarını dört gözle bekliyorum.. Sevgiler..

      Sil
  3. Harika olmuş, ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil